Stalo žaidimas POWER GRID (vok. Funkenschlag)
Pirk elektrines, statyk miestuose pastotes ir aprūpink jas elektra. Tačiau nepamiršk, kad elektrinės reikalingas kuras... Ar išvystysite savo elektros tinklą greičiau nei priešininkai?
KAIP IŠSIRINKTI STALO ŽAIDIMĄ?
Apie žaidimą
Šis stalo žaidimas išleistas 2004m, žaidimo kūrėjai - "Rio Grande games", o apipavidalinimą kūrė garsus vokiečių stalo žaidimų dizaineris Friedemann Friese. Kai kuriuose pasauliniuose stalo žaidimų topuose POWER GRID žaidimas buvo pakilęs net ir į geriausių TOP 50, kas rodo, jog tai vienas įdomesnių ir išskirtinesnių stalo žaidimų.
Dėl sudėtingesnių taisyklių ir strategijos subtilumo šis žaidimas rekomenduojamas 12m ir vyresniems žaidėjams. Žaisti gali 2-6 žaidėjai. Žaidžiant 2-3 žaidėjams, strategija vystoma vienaip, tačiau prie lentos susėdus 4-6 žaidėjams viskas keičiasi, nes viename mieste yra tik trys vietos pastotėms, tad atsiranda papildomi strateginiai niuansai, kas padaro žaidimą tik dar įdomesnį.
Klasikiniame žaidimo variante jūs galite rinktis arba Vokietijos, arba JAV (žaidimo lenta dvipusė) žemėlapį, tačiau yra išleista nemažai papildymų, kur galite savo elektros tinklą plėtoti Skandinavijoje, Prancūzijoje, Indijoje ir t.t. Iš dalies šis žaidimas turi panašumų su TICKET TO RIDE, kuris irgi turi daug papildymų su įvairių šalių žemėlapiais, bet apie traukinių žaidimą papasakosiu kitoje apžvalgoje.
Kaip žaisti?
Žaidimo pagrindinis žemėlapis padalintas į šešias zonas. Kiekvienas žaidėjas pradžioje pasirenka zoną (jei žaidžia mažiau nei 6 žaidėjai). Po pirmo žaidėjo pasirinkimo, sekanti zona turi liestis prie jau pasirinktų. Nepasirinktose zonose esantys miestai vėliau žaidime nedalyvauja. Žaidėjai savo pastotes gali statyti bet kuriame mieste, nesvarbu ar miestas yra jo, ar kito žaidėjo pasirinktoje pradžios zonoje (pvz. Marius pasirinko mėlyną, Justas - geltoną, Aušra - raudoną zoną. Tačiau visi jie pirmas pastotes gali statyti geltonoje zonoje).
Pasirinkus žaidimo plotą, sekanti etapas yra elektrinių pirkimas. Žaidėjai stengiasi įsigyti kuo galingesnes elektrines, taip užtikrindami elektros tiekimą kuo didesniam miestų skaičiui. Tačiau galingesnės elektrinės yra ir brangesnės, ir reikalaujančios daugiau resursų (anglių, naftos, šiukšlių arba radioantyvaus kuro), tad labai svarbu yra teisingai paskirstyti savo turimas ribotas lėšas elektrinių pirkimui, jų aprūpinimui skirtam kurui bei elektros pastočių pirkimui.
Nusipirkus elektrinę, jums bus reikalingas kuras. Kurą pirksite iš kuro biržos. Birža yra kaip gyvas organizmas, čia puikiai veikia paklausos ir pasiūlos principai, kaip ir realiame gyvenime - jei anglies paklausa yra išaugusi (visi žaidėjai nusipirko elektrines, kūrenamas anglimi), tai kuo vėlesnė jūsų pirkimo eilė, tuo brangiau teks mokėti už šį resursą, tad prieš perkant elektrinę reikia labai įvertinti kokį kurą ji naudos ir kada bus jūsų eilė pirkti reikalingą kurą savo elektrinei.
Apsirūpinus kuru ir veikiant elektrinėms pilnu pajėgumu reikia duoti joms darbo - tiekti elektrą miestams. Kad galėtumėte tiekti elektrą, jums reikia statyti pastotes miestuose. Mieste telpa tik trys pastotės, tad jei žaidėjų yra daugiau, čia jau reiks papildomos strategijos, kaip spėti užsiimti geresnes pozicijas, nes likus užblokuotam, teks mokėti gerokai brangiau už elektros linijas į toliau esančius miestus. Tarp visų miestų yra skirtingos elektros linijų kainos, tad labai svarbu jau žaidimo pradžioje nusimatyti, kuriame mieste pradėsite žaidimą ir kur vystysite savo elektros tinklą.
Už kiekvieną aprūpintą miestą jūs ėjimo pabaigoje gausite pinigus, tačiau čia yra svarbus momentas - kuo didesnį skaičių miestų aprūpinsite, kuo daugiau pinigų gausite, tuo prastesnę ėjimo eilę turėsite sekančiame žaidime. Taip yra sukurta todėl, kad pirmaujantis žaidėjas nesusikurtų per stiprios pozicijos dar žaidimo pradžioje, ko pasekoje kitiems žaidėjams nebebūtų šansų laimėti (pvz. Marius aprūpino keturis miestus, Justas - tris, Aušra galėjo aprūpinti penkis miestus, tačiau pasirinko tik du. Tačiau sekančiame ėjime Aušra turės pirmenybę pirkti resursus ir statyti pastotes).
Žaidimas baigiasi, kažkuriam žaidėjui pastačius bent 17 pastočių, o laimi tas žaidėjas, kuris ėjimo pabaigoje aprūpina elektra daugiausia miestų.
Kodėl verta pirkti?
POWER GRID labiausiai patiks strateginių žaidimų gerbėjams. Čia tikrai reikia apskaičiuoti labai daug veiksnių, rinkos ir ekonomikos dėsniai labai gerai perkelti iš realaus gyvenimo tiesiai ant žaidimo lentos. Įvaldžius techninius dalykus, viena partija gali trukti 90-150min, priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus. Jei esate CATAN, TICKET TO RIDE gerbėjai - šis žaidimas jūsų tikrai nenuvils